[linux] Re: Freeze van X, hoe nu verder?

Gerald Sprik g.sprik op hccnet.nl
Vr mei 13 10:10:41 CEST 2011

Op vrijdag 13 mei 2011 schreef Robin van Leeuwen

> Al een tijdje wordt ik zo nu en dan geplaagd door een freeze in mijn X
>  omgeving. Eerst was het met gnome, en nu met KDE. ik verdenk mijn
>  video-driver fglrx ervan.
> Maar kan eigenlijk nergens in de logs iets vinden wat duidt op een fout.

> Op het moment van een freeze is er ook niets speciaals wat ik aan het
> doen ben, totaal
> niet reproduceerbaar. Op verschillende momenten met telkens weer
> andere applicaties open,
> soms ook gewoon als er niets gebeurd is: boot->login kde->uurtje
> koffie drinken->freeze.

Dit kan een hardware probleem zijn. Ik denk dan aan problemen met de koeling
van je PC. Werkt de ventilatie (processor, kast, en vooral grafische kaart) nog
goed? Heb je de temperaturen al gecheckt?

Gerald.