[linux] Re: ubuntu, 32b of 64b?

Robin van Leeuwen robinvanleeuwen op gmail.com
Vr Nov 4 16:59:50 CET 2011

Op 4 november 2011 12:00 heeft hans rood <hansrood op xs4all.nl> het
volgende geschreven:
> Tot nu toe heb ik altijd 32-bit systemen geïnstalleerd omdat ik niet zou
> weten waarom ik 64 bits nodig heb. Maar nu pre-installeert Hettes bij
> default 64b-ubuntu.
>
> De vraag is dus: maakt het tegenwoordig nog wat uit? Zijn ontbreken er
> nog veel drivers in 64b-formaat? Zijn er belangwekkende redenen om wél
> voor 64b te kiezen? lopen mijn oude WIN3.2 apps wel onder 64b wine?

ik draai al 64 bit zolang als dat ik 64 bit machines gebruik, dus dat
is onderhand
al wat jaartjes, en ben nog nooit ontbrekende drivers tegen gekomen.

wine installeert in een 32bit environment denk ik.... tenminste toen
ik wine onlangs
installeerde zag ik dat er een volledige 32 bit compatibility omgeving
naar binnnen
werd getrokkenvia apt. ia32-libs en dergelijke...

Ik gebruik wine echter te zelden om daar een solide uitspraak over te
kunnen doen.

gr,

--
Robin van Leeuwen   |   http://www.rldsoftware.nl   |   Public Key: