[linux] Accu van laptop, over levensduur daarvan

Ma Aug 27 10:55:54 CEST 2012

Ruim een jaar geleden heb ik een hp/compaq cq56 gekocht, en de
accu daarvan was aan zijn eind gekomen.  In de winkel heeft een
verkoper mij erop gewezen dat de accu eerder aan zijn eind komt
wanneer je (zoals bij ons gebruik was) de acculader voortdurend
in de machine laat. De accu (lion) zou daar niet tegen kunnen.
Er is echter - denk ik - geen alternatief voor dit voortdurend opladen:
zonder oplader is de accu snel leeg, en wanneer je de accu eruit
haalt, en alleen de oplader aansluit, werkt de computer niet.
Ik zal vast niet de eerste zijn die zich afvraagt hoe het verstandigst
met laptop, accu en oplader om te gaan. Wat vinden jullie hier een
slimme aanpak? (Voor de gerepareerde laptop gebruik ik bij
voorkeur de oude accu, maar die krijg je er niet bij, bij een nieuwe
laptop ;-) )
bvd
Julien

--