[linux] Re: Accu van laptop, over levensduur daarvan

Do Aug 30 18:07:38 CEST 2012

On 08/27/12 11:32, Marc Verhaar wrote:
> Ik heb het nog niet meegemaakt dat op laptop niet werkt zonder accu aan de
> netstroom? Dat lijkt me dan eerder een gebrek aan de laptop maar misschien
> ben ik abuis?
> Mocht je laptop niet werken zonder accu, dan is het dus, gelet op slijtage
> van de accu, het verstandigste om te werken op de accu tot deze bijna leeg
> is, en dan de oplader er weer aan te hangen tot de accu volledig is
> opgeladen.
>
> Marc
Zoals ik eerder naar de lijst heb geschreven is de accu waarschijnlijk/
mogelijk aan zijn eind gekomen door overmatig opgeladen te zijn.
Vanmorgen heb ik echter van iemand gehoord dat de accu's en opladers
zichzelf uit zouden moeten schakelen wanneer de accu voldoende is
opgeladen.  Klinkt dat jullie bekend in de oren, en had de accu om die
reden dus niet kapot mogen gaan?
bvd
Julien

--