[linux] Re: Hier script voor schrijven, hoe doenbaar en duur zou dat worden?

Vr Aug 31 15:45:10 CEST 2012

Aldus schreef Julien Michielsen op Fri, Aug 31, 2012 at 02:27:27PM +0200:

> Ook ik had gedacht dat dit wel leuk en doenbaar moet zijn.
> Maar bij die gedachte werd ik geheel niet gehinderd door
> kennis van het domein.  Al maak ik hier verder  beneden een
> opmerking daarover.  In het bijzonder jouw opmerking dat dit
> "in meer Gemeente in Nederland in te zetten zou kunnen zijn"

In onze gemeente wordt het vuilnis aan huis opgehaald.

> was voor mij een reden dit op de lijst te zetten.  Dit zou een
> standaardaanpak voor een aantal gemeenten kunnen worden. "Zie
> je dat het stortpunt vol is, sms dan het stortpuntnummer naar
> een 0800-nummer, en er wordt voor gezorgd".

> Vooral MS-spul.  Maar dat hoeft toch geen belemmering te zijn?

Niet echt; je moet gewoon naar een ervaren Windows programmeur zoeken.

> "We" hebben hier een gemeentelijke database die met digid is gelinkt, en
> waarin de door jouw verstrekte gegevens staan opgeslagen. Zou er
> een systeem met beloningen komen, dan zou je jouw 06-nummer opgegeven

De Gemeentelijke Basis Administratie? IK vermoed dat daar je vaste
telefoonnummer in staat.

> moeten hebben.  Voor zover dat nummer niet gelijk uit de sms kan
> worden gelezen, kun je het zelf aan de sms toevoegen.

Het nummer van de afzender is uit het bericht te halen. Daarna moet je
het 06-nummer koppelen aan de adresgegevens.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		People who bought this story also bought....