[linux] Re: Hier script voor schrijven, hoe doenbaar en duur zou dat worden?

Der cl3m0t op gmail.com
Vr Aug 31 17:33:17 CEST 2012

Op 30-08-12 17:58, Julien Michielsen schreef:
> Hier in Rotterdam wordt het huisvuil niet meer aan de deur opge-
> haald, maar moet je het storten in gemeenschappelijke containers.
> Wanneer je naar een stortpunt gaat, en merkt dat het punt vol is
> (of "overloopt". met boel troep ernaast), kun je een niet-gratis
> nummer van de gemeente bellen, en een aantal minuten van je
> tijd investeren in een melding.

Troep rond/naast afvalcontainers zie ik helaas ook regelmatig. Bij de
door mij gebruikte containers in de buurt is de oorzaak van die troep
heel zelden overvolle containers.
Mensen pleuren hun (grof)afval rond de containers omdat ze te beroerd
zijn voor die afval die niet in de container hoort de Roteb te bellen of
naar het milieupark te brengen. Daarnaast merk ik regelmatig dat de klep
van de container vast zit omdat men toch te grote zakken/rotzooi in de
container heeft geprobeerd in te krijgen. Dan komen er wel vuilniszakken
rondom de container te staan van de mensen die weer te beroerd zijn om
naar een volgende container te lopen.

Met alle respect voor je goede bedoeling, maar ik vind dat wat je wilt
meer symptoombestrijding dan een echte aanpak van het probleem.

Vroeger met de vuilniszakken op de stoep kwam de Roteb overigens 1x in
week ze ophalen, nu komt de Roteb minstens 2x per week de containers
legen. Hoe vaak moet de containers geleegd worden? Is het redelijk dat
de Roteb daarnaast elke keer moet komen opdraven als er weer rotzooi is
rondom de containers omdat mensen schijt hebben? Hoeveel mag het
allemaal kosten?

Ik heb op zicht goede ervaringen met de klachtensite van R'dam. Klachten
worden best snel verholpen/behandeld en je krijgt achteraf een mailtje
en een kaart thuis met een bedankje. Je kan ook (op het plattegrond)
zien of iemand anders een klacht al gemeld heeft.

Misschien moet er ook een app voor op de smartphone komen om klachten te
melden.

Met vriendelijke groet,
Derry