[linux] onwillige printer-installatie (samsung scx-3400)

Wo Dec 26 06:09:15 CET 2012

Ik heb een Samsung laser printer die ik maar niet werkend krijg
aan mijn machine.  De installatie van de samsung-driver eindigt
met een felicitatie voor de succesrijke installatie (zoals te zien op
http://michkloo.home.xs4all.nl/samsprint.html), maar dat is het
enige goede dat de installatie oplevert.
De device-naam waarnaar gerefereerd wordt (/dev/mfp4) is niet
aangemaakt, en mogelijk gaat het beter wanneer ik een symlink
maak van een /dev-naam voor een printer naar die /dev/mfp4.
Maar dan: welke devicenaam zou kunnen corresponderen met
een /dev-naam voor een printer.
Of heeft iemand een beter idee?
Dank!
(De bijhorende scanner doet het trouwens prachtig.)

--
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl