[linux] Re: onwillige printer-installatie (samsung scx-3400)

Wo Dec 26 12:43:49 CET 2012

Aldus schreef Julien Michielsen op Wed, Dec 26, 2012 at 06:09:15AM +0100:
> Ik heb een Samsung laser printer die ik maar niet werkend krijg
> aan mijn machine.  De installatie van de samsung-driver eindigt
> met een felicitatie voor de succesrijke installatie (zoals te zien op
> http://michkloo.home.xs4all.nl/samsprint.html), maar dat is het

Wat ik daar zag is:
'scx3400_4'(Samsung SCX-3400 Series) on mfp:/dev/mfp4

	Checking driver:	OK
	Checking port:		OK
	Printing test page:	OK

Als de computer niet liegt dan zou er een driver geladen zijn,
een device /dev/mfp4 zijn aangemaakt en een vel papier bedrukt.
Komt dat overeen met uw waarnemingen?

> enige goede dat de installatie oplevert.
> De device-naam waarnaar gerefereerd wordt (/dev/mfp4) is niet
> aangemaakt, en mogelijk gaat het beter wanneer ik een symlink
> maak van een /dev-naam voor een printer naar die /dev/mfp4.
> Maar dan: welke devicenaam zou kunnen corresponderen met
> een /dev-naam voor een printer.
> Of heeft iemand een beter idee?
> Dank!
> (De bijhorende scanner doet het trouwens prachtig.)

DIt verhaal geeft mij een déjà-vu gevoel, maar helaas is de
NLLGG website met het archief van deze lijst uit de lucht en
er zou een nieuwe website komen, maar daar horen we sinds de
zomer weinig meer over.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		People who bought this story also bought....