[linux] Re: volgende NLLGG-bijeenkomst: een kde4-lezing?

Di Jan 10 10:34:17 CET 2012

On 01/09/12 21:36, joop g wrote:
> On Monday 09 January 2012 21:12:12 Richard wrote:
> [...]
> Nou, en daar heb je al zoiets. Ik wist niet eens dat dat een plasmoid heet
> (wie verzint zoiets?). Ik heb die map ooit ook gezien, maar op een gegeven
> moment ontdekte ik dat ik hem weg kon krijgen (weet helaas niet precies meer,
> hoe) en ik kan met deze pagina misschien ontdekken hoe ik hem kan gebruiken.
Ach, zoals zo vaak gebeurt: vanaf het moment dat het kwartje valt is het
een makkie, en vanaf dat moment begrijp je niet dat je dat niet op eigen
kracht kon zien.  Dat had ik ook een beetje toen Hans "maar dat is toch
nog steeds zo" schreef.  Direct daarna heb ik de icons op mijn desktop
wat gefatsoeneerd, betere icons toegevoegd, en ik was ongeveer tevreden.
Alleen vond ik dat het nog wat beter moest, en dat het k3b icon buiten
het desktop frame ervan af moest. Dus rechts erop geklikt, en "remove
from desktop" aangeklikt.  En weg was alles !!!!!!!!!!!
Inmiddels was het laat, en tijd om te gaan slapen.  Vanmorgen zag ik wat
er van was overgebleven: http://michkloo.home.xs4all.nl/kdeopblad.html
Je ziet dan helemaal bovenin een rijtje referenties naar programma's.
Binnenin het frame rechts onderin het beeld (waar de grote pijl heen
wijst) zou ik graag een set van zo'n acht programma's die ik een paar
keer per dag gebruik (writer, calc, firefox e.d.) willen zetten, maar ik
weet
niet hoe. Dat zou ik graag willen leren. Misschien van de lijst, maar een
lezing in februari zou instructiever kunnen zijn.
Is er niemand op de lijst die er zich zo goed in thuis voelt dat hij dit
praatje
durft te geven?

PS Dat frame met icons erin dat ik tot gisteravond had moet nog in mijn
backups staan. Iemand een idee waar het te vinden?
bvhd
Julien

--
Julien Michielsen