[linux] Re: how low can you go: afzeiken van Paai door de voorzitter.

Hans Paijmans j.j.paijmans op gmail.com
Ma Aug 19 09:00:07 CEST 2013

Roeland, Frederik, bedankt voor jullie steun. Maar als persoon kan ik
wel tegen een stootje.

Veel belangrijker natuurlijk is het onderliggende probleem: dat de Nllgg
zich niet wil of kan profileren als een aktieve voorvechter van Linux.
Wat mij betreft liggen Open Source en digitale vrijheden direct in het
verlengde daarvan, maar goed. Laten we het alleen hebben over dingen die
direct met Linux te maken hebben.

In eerdere schermutselingen kaatsten bestuur en ik elkaar het balletje
toe van wie dan wel het voortouw moest nemen. Het bestuur vond (vindt?)
dat initiatieven door de leden genomen moesten worden en dat het bestuur
alleen kon faciliteren. Ikzelf vind dat het bestuur zich moet inspannen
om als Nllgg in de media zichtbaar te zijn. Zoals ik het zie kunnen
ambteloze leden dat niet, omdat ze niet uit naam van de Nllgg kunnen
operen. Het bestuur heeft natuurlijk weer het probleem dat ze geen
dingen kan doen waar het merendeel van de leden op tegen is. Andere
verenigingen weten die spagaat op te lossen, dus waarom wij niet?

Zou het niet mogelijk zijn om tenminste een paar standaardreacties op te
stellen, waar geen van de leden zich aan hoeft te storen, en dat die dan
door het bestuur, als Nllgg, worden verstuurd wanneer bijvoorbeeld
Secure Boot in de media wordt genoemd? Of dat in het kielzog van de
huidige privacy-opschudding een persbericht van de Nllgg fijntjes
opmerkt dat mensen die Open Source gebruiken in ieder geval van een
/paar/ privacyproblemen verlost zijn?

Persberichten... wanneer heeft de nllgg eigenlijk het laatste
persbericht doen uitgaan?

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans
Houwenberg 2A, 5985 PE Grashoek (L)          077 888 05 77