[linux] Re: welke mail client onder xfce

joop g jjge op xs4all.nl
Di Aug 27 21:05:18 CEST 2013

On Tuesday 27 August 2013 20:12:00 Richard wrote:
> Joop,

> Ik heb hier geen last van.  Wellicht een lokaal probleem bij jouw op je
> computer.

> Ik vind het best, dat je een andere mail wenst te gebruiken, maar kmail2
> gebruikt gewoon de ouderwetse in mbox format.  De database is er alleen om
> informatie sneller op kunnen zoeken, en om allerlei clients die bijvoorbeeld
> iets met mail doen een eenduidige interface aan te bieden.

Hm, ik wist niet eens dat kmail2 bestond (zoals ik al zei: veel te veel
toeters en bellen). In ieder geval, als ik kmail2 met de hand opstart, komt er
een nepomuk schermpje, zo te zien een file manager, geen mail. Nou ja,

Ik heb ook nog gezien dat er iets is dat kmail-migrator heet. Wat dat doet,
weet ik niet, ik kan er wel naar raden, maar goed. Laten we het erop houden
dat KDE zijn best doet om net zo'n warboel te worden als Windhoos.