[linux] Re: welke mail client onder xfce

joop g jjge op xs4all.nl
Do Aug 29 14:04:34 CEST 2013

On Wednesday 28 August 2013 10:01:16 meine wrote:
> is het niet beter om zoveel mogelijk 'XFCE native' te gaan als je wil breken
> met KDE? kost nu wat inspiratie en tijd, maar scheelt de dependencies die
> je deden besluiten naar een lichtere DE te gaan. --
> //meine

Het is niet zozeer het resourcegebruik, dat me hindert. Mijn nieuwe computer
heeft ook terabytes disk en 4 processoren. Er mag best wat achter de schermen
zitten, als het zich maar gedeisd houdt. Maar als gebruiker vind ik veel
toeters en bellen hinderlijk. Gebruik je ze niet? Nee, maar je maakt een keer
een typefout, en er gebeurt iets wat je helemaal niet wilt, omdat het een hot
key was. Of je maakt een verkeerde beweging met de muis, en er verdwijnt een
bestand.

Ik zal wel ouderwets zijn, maar mijn computer moet doen wat ik zeg dat ik wil,
en niet wat een ontwerper in Seattle of zo denkt dat ik wil.

Kalarm is een heel geschikte utility, die ik veel gebruik. En ik heb vele
alarmen staan, die ik graag wil houden.
Kmail, vorige versie onder KDE3 was ook best passabel, maar onder KDE4 niet
meer. O ja, en kmail2 is bij mij een soort file manager. Vraag me niet, waarom,
ik wist niet eens dat hij bestond, dus ik heb er nix aan gedaan. Misschien heb
ik een keer verkeerd geklikt zonder het te merken, zie boven.