[linux] Re: webbrowsers en Debian 7.2

m. van der poel m.vanderpoel op xs4all.nl
Do Dec 5 17:59:15 CET 2013

Op Do, 5 december, 2013 07:26, schreef Bart-Jan Vrielink:
> Wat bedoel je met "main contribute" ??

Hoi Bart-Jan,

Uhh... sorry, ik bedoel 'proposed updates'.

> Debian stable volgt tegenwoordig standaard de ESR (extended support)
> versie van Firefox/Iceweasel. Je kunt er dus vanuit gaan dat bekende
> security problemen in Firefox ook in de Debian package van iceweasel
> gefixt worden. Wat wel een issue kan zijn is in hoeverre plugins en
> extensies bijgewerkt worden.

Ahhh, dank je! Ik heb de term ESR *wel* langs zien komen, maar had geen
idee waar dat voor staat. Vanaf nu dus wel!
Dat wordt blij & veilig surfen met Iceweasel :-))
(Plugins en extenties gebruik ik weinig of niet. Maar je opmerking
hierover 'staat genoteerd').

> Wil je een recentere versie van Iceweasel, dan kun je het beste naar
> http://mozilla.debian.net/ gaan en daar aangeven welke smaak je wilt.

Ook deze tip staat genoteerd.

> Uiteraard moet je in elk geval zorgen dat je je systeem regelmatig
> updated. Het volgen van debian-security-announce op lists.debian.org (en
> eventueel debian-security op lists.debian.org is ook aan te raden.

= daily practice ;-)

Dank voor je hulp!

Vriendelijke groet,
Marlies.