[linux] Re: Reactie op brief Kevin aan minister Bussemaker betreffende Magister

Hans Paijmans j.j.paijmans op gmail.com
Wo Jul 17 20:02:44 CEST 2013

On 07/16/2013 10:25 PM, Rutger van Sleen (NLLGG) wrote:

> Bij het zien van de post van Richard, dacht ik al: het zal niet lang
> duren voordat paai weer met een van z'n denigrerende "antwoorden" komt.
> En ja hoor, je stelt me niet teleur. Wat ik wel jammer vind is dat je
> met dit gedrag totaal de boel verstiert. Jouw zogenaamde strijdlust is
> mijn inziens niks anders dan blazen van een hoge toren en anderen
> verwijten dat ze niks doen. Je mag dan weliswaar erelid zijn, maar je
> gedraagt je er weinig naar - en voor iemand met jouw geschiedenis is
> dat
> [...]

Als ik jou en het bestuur door mijn gedrag zou kunnen aanzetten om
eindelijk eens naar buiten op te treden, dan beschouw ik dat als een
constructieve bijdrage. En als ik jullie niet beval, royeer me dan maar.

Zelf heb ik er vaak genoeg over gedacht om op te zeggen, maar dan kan ik
helemaal niks meer inbrengen.

Nog maar eens een keer: het bestuur moet zich niet achter de leden
verschuilen, evenmin als omgekeerd natuurlijk. Maar ik beschouw het
nadrukkelijk, met drie strepen eronder, als de taak van het bestuur om
actief, als nllgg, naar buiten toe acte de presence te geven als dat
nodig is in het belang van Linux en open source. En er zijn gelegenheden
te over om (boze) brieven te schrijven op het briefpapier van de Nllgg.
De wereld zit nu eenmaal zo in elkaar dat dat meer effect heeft dan als
het gebeurt op briefpapier van Dr. H. Paijmans - die dat al meer dan
genoeg heeft gedaan.

Moet ik voortaan zulke brieven voor jullie formuleren? Mij best, als er
daarna niet net zolang over iedere punt, komma, en wellicht provocerende
zinswending gezeken wordt dat de mosterd ver na de publicitaire maaltijd
komt.

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans
Houwenberg 2A, 5985 PE Grashoek (L)          077 888 05 77