[linux] Re: Iemand een hp notebook met uefi overmachtigd voor linux installatie?

Der cl3m0t op gmail.com
Zo Nov 24 23:34:22 CET 2013

On 22-11-13 23:53, meine wrote:

> heb in LinuxFormat ooit eens gelezen dat je UEFI kan aan of
> uitzetten. uit je report maak ik op dat het uit is gezet en dat de
> installatie niet lukt. misschien lukt het wel met UEFI aan en een
> UEFI-proof versie van Linux

Het probleem is dat niet alle UEFI firmwares de mogelijkheid bieden om
secure boot aan/uit te schakelen via het menu van UEFI. Je zou dan
secure boot via de instellingen in W8 aan-/uitzetten.

Julien, biedt die laptop ook de mogelijkheid om via ouderwetse 'legacy'
BIOS te booten? Als je UEFI kan uitschakelen dan zou ik denken dat je
het weer kan inschakelen.

groet,
Derry