[linux] Re: wordpress

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Vr Sep 6 20:06:39 CEST 2013

Op 6 sep. 2013 17:10 schreef "Aljo 'Ubuntu' Wijnands" <
ubuntu op aljo-online.com> het volgende:

> Kan iemand mij vertellen welke instellingen WordPress nodig heeft?
[...]
> Welke instellingen moet wp-content hebben? chown en chmod... Zodat ik
> zonder problemen plaatjes in mijn posts via het dashboard kan uploaden.
Feitelijk kan die vraag alleen beantwoord worden door iemand met toegang
tot dat systeem.

Kortweg komt het er op neer dat user of groep waar wordpress onder draait,
moet kunnen schrijven naar die directory.
Als het bij jou alleen werkt met 777-permissies, heeft die directory ws de
verkeerde owner.

Welke user gebruikt wordt voor wordpress op jouw systeem is vast wel in de
configuratie terug te vinden...

Mvg, Guus