[linux] help! Debian Wheezy geeft opeens een zwart scherm!

joop g jjge op xs4all.nl
Za Sep 7 12:44:22 CEST 2013

Het is ws iets heel simpels, alleen kan ik er even niet op komen.

Debian start heel gewoon op, zo te zien, dan verspringt het scherm, alsof het
grafische scherm op het punt staat, op te komen, En dan verschijnen er een paar
tekstregels over CIFS VFS, en dan niks.

Als ik een gewone console open met ALT-Shift-F1, werkt dat wel, en dan zie ik
iig meteen dat de CIFS volumes in de fstab wel gewoon gemount en toegankelijk
zijn.
Bovendien kan ik ook van een andere computer met ssh inloggen, en als ik dan
in die shell vncserver aanroep, kan ik vervolgens, nog steeds van die andere
computer, gewoon met VNC werken. Alleen op het eigen scherm van de computer
werkt de X server kennelijk niet. En gisteren deed-ie het nog wel!

Iemand een idee?