[linux] Re: oude /usr/src/linux-headers-3.2.0-**/include/linux verwijderen

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Di Sep 10 21:00:23 CEST 2013

Op 10 sep. 2013 20:28 schreef "Hein van Dijk" <dijkvan op hccnet.nl> het
volgende:
[debian, oude kernels gepurged, veel files over in je/usr/src ]

> linux-headers-3.2.0-40-generic-pae:
> /usr/src/linux-headers-3.2.0-40-generic-pae/include/linux/ac97_codec.h
> linux-headers-3.2.0-53-generic-pae:
> /usr/src/linux-headers-3.2.0-53-generic-pae/include/linux/ac97_codec.h
> enz, enz idem voor de ruim tien andere kernels.
>
> Het ziet er dus naar uit dat ze gebruikt worden(/werden?) door de
> corresponderende kernel.
>
>[...]
>
> Als ik nu nog eens apt-get purge doe is de melding dat de kernel al
> verwijderd is en heeft het verder geen effect.

Een vraag voor de Debian kenners; zou het werken om /usr/src leeg te maken
(na backup, natuurlijk) en dan alleen het relevante kernelheaders package
te installeren?

Het lijkt er op dat Debian een truc gebruikt om ruimte te besparen. Op zich
wel slim, maar ben nu wel benieuwd hoe ze het uitgevoerd hebben. Als de
oudere versies symlinks bevatten naar de nieuwere, dan is er geen probleem
en kun je veilig verwijderen. Als het andersom is (nieuwe versie linkt naar
oudere), dan wordt het interessant...

Wel vreemd dat de purge het niet heeft opgelost.

Mvg, Guus