[linux] Re: opstarten van USB stick

Fred fred.d op xs4all.nl
Di Dec 2 15:15:15 CET 2014

Het lijkt er op dat mijn reaktie die ik heb verzonden van mijn telefoon
niet leesbaar is, vandaar nu vanaf de computer. Het commando voer ik wel
uit op een computer met Linux waarop met behulp van dmesg heb gecheckt
waar de usb stick gemapt is.

[dmesg output]
[ 8047.287839] sd 2:0:0:0: [sdb] Write Protect is off
[ 8047.287852] sd 2:0:0:0: [sdb] Mode Sense: 43 00 00 00
[ 8047.288967] sd 2:0:0:0: [sdb] Write cache: disabled, read cache:
enabled, doesn't support DPO or FUA
[ 8047.303725]  sdb: sdb1
[ 8047.309845] sd 2:0:0:0: [sdb] Attached SCSI removable disk
[/dmesg output]

De laptop waarom het gaat draait momenteel op windows 8.
Ik heb de boot mode op Legacy support gezet.

Misschien ik het ook handig om te zeggen dat ik nog niet erg bekend ben
met Linux.