[linux] Re: geen wlan gevonden met Debian 7.7

Frans van Berckel fberckel op xs4all.nl
Do Dec 4 08:42:30 CET 2014

On Thu, 2014-12-04 at 07:50 +0100, Fred wrote:
> Daniel,

> Na deze opgegeven commando's is inderdaad gebleken dat er geen relevante
> driver geladen noch gevonden is. Met 'lsmod' vond ik wel de module
> 'ath3k'  maar een poging deze te laden heeft niets opgeleverd.

Het is goed om te weten, dat als u lsmod start en die vervolgens ath3k
laat zien, dat deze driver reeds geladen is! Tweemaal laden gaat in der
daad niet lukken. En zoals Daniel schrijft, kunt u vervolgens met
iwconfig kunnen kijken of deze gezien wordt. Hij schrijft ook dat u soms
voor een driver eerst een firmware moet downloaden en installeren.

Kijk ook eens met dmesg of dat tie daar iets over zegt.

# dmesg | grep ath3k

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel