[linux] Re: geen wlan gevonden met Debian 7.7

Fred fred.d op xs4all.nl
Do Dec 4 10:03:55 CET 2014

Frans, Paul

op 04-12-14 08:42, Frans van Berckel schreef:
> Het is goed om te weten, dat als u lsmod start en die vervolgens ath3k
> laat zien, dat deze driver reeds geladen is! Tweemaal laden gaat in der
> daad niet lukken. En zoals Daniel schrijft, kunt u vervolgens met
> iwconfig kunnen kijken of deze gezien wordt. Hij schrijft ook dat u soms
> voor een driver eerst een firmware moet downloaden en installeren.
>
> Kijk ook eens met dmesg of dat tie daar iets over zegt.
>
> # dmesg | grep ath3k

Deze geeft inderdaad een output met een foutmelding;

[5.298231] ath3k: probe of 1-6:1.0 failed with error -2
en
[5.298267] usbcore: registerd new interface driver ath3k

Ik heb wat Paul in zijn reaktie schreef ook gedaan namelijk;
modprobe ath9k (werd uitgevoerd zonder (fout(melding)).

Hierna leverde lsmod wel een output waaruit bleek dat deze module wel
geladen is echter een ifconfig -a leverde alleen een output met eth0 en lo..

De reden dat ik niet de gehele ouput in dit bericht kan plakken is omdat
deze output an de laptop komt waarvan ik niet kan mailen.. Er zijn
waarschijnlijk nog wel andere mogelijkheden maar die ken ik niet.
Excuses hiervoor...