[linux] Re: geen wlan gevonden met Debian 7.7

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do Dec 4 11:09:09 CET 2014

On Thu 04 Dec 2014, Fred wrote:

> Ik heb wat Paul in zijn reaktie schreef ook gedaan namelijk;
> modprobe ath9k (werd uitgevoerd zonder (fout(melding)).
>
> Hierna leverde lsmod wel een output waaruit bleek dat deze module wel
> geladen is echter een ifconfig -a leverde alleen een output met eth0 en lo..

Laat "dmesg" nog iets zien vanaf het laden van de ath9k module?

In plaats van een andere distro te proberen zoals Nico suggereert,
zou je ook de "testing" installatie kunnen proberen, die zal niet veel
meer verschillen van de uiteindelijke versie van Debian jessie zoals die
begin volgend jaar gereleased zal worden. Zie b.v.
http://cdimage.debian.org/cdimage/jessie_di_beta_2/amd64/iso-dvd/
of en andere image die gelinked is vanaf
https://www.debian.org/devel/debian-installer/

Je kunt ook een live image proberen, zie https://www.debian.org/CD/live/

> De reden dat ik niet de gehele ouput in dit bericht kan plakken is omdat
> deze output an de laptop komt waarvan ik niet kan mailen.. Er zijn

Heb je wel (bedraad) netwerk op die laptop? Je zou dan met scp het
bestand naar je andere systeem kunnen sturen.
Je kan dan ook een van de netinst images gebruiken, die zijn een stuk
kleiner en halen de meeste installatie packages op via het netwerk.

Paul