[linux] Re: geen wlan gevonden met Debian 7.7

Fred fred.d op xs4all.nl
Vr Dec 5 08:46:19 CET 2014

op 04-12-14 11:09, Paul Slootman schreef:

> Laat "dmesg" nog iets zien vanaf het laden van de ath9k module?
>
> In plaats van een andere distro te proberen zoals Nico suggereert,
> zou je ook de "testing" installatie kunnen proberen,
Nee dmsg liet ook nu niets zien.

Maar als ik de reactie van Kees goed heb begrepen dan ondersteund de
kernel versie die ik in ' stable' gebruik de benodigde module niet.
Waarschijnlijk is dit ook de reden dat Nico mij vraagt waarom ik voor
Debian heb gekozen en mij op een andere mogelijkheid wijst. Het antwoord
hierop is overigens dat ik gelezen heb dat dit gewoon de meest stabiele
en veilige distro is. Ik vermoed dat Paul het wellicht om andere redenen
met mijn keuze eens is omdat hij mij verwijst naar 'testing'.

Dit doet mij echter vermoeden dat dit nu juist niet zo stabiel is. Klopt
dit vermoeden en is het voor mij als nieuwe gebruiker van Linux wel aan
te raden om op zo'n versie over te stappen?

Ik wil dit wel graag proberen maar ik moet zeggen dat de oplossing die
Kees hier gaf wel een oplossing heeft geboden omdat mijn wlan nu wel
werkt nadat ik de kernel op zijn manier heb geupdate.

Concreet zou ik graag willen weten wat jullie mij aanraden; namelijk
verder gaan met deze versie met de oplossing die Kees beschreef of een
nieuwe installatie starten met ' testing'..?

Fred