[linux] Re: geen wlan gevonden met Debian 7.7

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Vr Dec 5 08:59:20 CET 2014

On Fri 05 Dec 2014, Fred wrote:

> Debian heb gekozen en mij op een andere mogelijkheid wijst. Het antwoord
> hierop is overigens dat ik gelezen heb dat dit gewoon de meest stabiele
> en veilige distro is. Ik vermoed dat Paul het wellicht om andere redenen
> met mijn keuze eens is omdat hij mij verwijst naar 'testing'.
>
> Dit doet mij echter vermoeden dat dit nu juist niet zo stabiel is. Klopt
> dit vermoeden en is het voor mij als nieuwe gebruiker van Linux wel aan
> te raden om op zo'n versie over te stappen?

Normaal gesproken niet, maar de "testing" versie is nu in "freeze" wat
betekent dat er geen nieuwe versies van packages enz. meer in komen,
alleen bug fixes. In principe is het dus gelijk aan wat straks de
officiele release gaat worden, alleen met mogelijk wat bugs (in de
praktijk verwacht ik niet dat je wat zal merken). Tzt. kun je dan met
een "apt-get dist-upgrade" alles gelijktrekken. Je hebt dan nu al wel de
voordelen van de nieuwe installer e.d..

> Ik wil dit wel graag proberen maar ik moet zeggen dat de oplossing die
> Kees hier gaf wel een oplossing heeft geboden omdat mijn wlan nu wel
> werkt nadat ik de kernel op zijn manier heb geupdate.

Als het nu ook werkt na de kernel update dan is het puur een
persoonlijke kwestie: je weet nu hoe je de huidige situatie kunt
bereiken, dus zou een experimentje met een installatie van de huidige
testing wel leerzaam kunnen zijn.

> Concreet zou ik graag willen weten wat jullie mij aanraden; namelijk
> verder gaan met deze versie met de oplossing die Kees beschreef of een
> nieuwe installatie starten met ' testing'..?

Wat jij wil dus :-)

Paul