[linux] Re: Hoe maak je een .sql scriptje voor mysql?

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do Dec 18 16:17:53 CET 2014

On Thu 18 Dec 2014, Frans van Berckel wrote:

> Bestaat er zoiets als lijstjes, als in een variable voor scripting?

Ik grijp dan altijd direct naar perl met DBI.
Dan maakt het ook niet zoveel uit voor welk database engine het gemaakt
wordt, dus MySQL, PostgreSQL enz.

> Nu schreef ik hierboven reeds dat ik 45 urls per site wil vervangen!
>
> De vraag is dus, die 'find this string' mag dat ook een lijstje met urls
> zijn? En hoe doe je dat precies in plean .sql?

Je hoeft toch alleen de hostnaam aan te passen, en de rest van de string
omgemoeid te laten? Dus is het 1 string per database?

> Mijn vraag is dus, kan ik naar alle databases zoeken en de gevonden
> databases met deze table in een $variable stoppen? En kan ik vervolgens
> alle urls en vervangende urls ook in een $variable stoppen?

vast wel maar zoals gezegd gebruik ik altijd perl als het wat lastiger
wordt :)

> En is deze reeks in een .sql script te verwerken om in phpmyadmin te
> kunnen starten om bovenstaande te realiseren?

Ow... je hebt geen shell toegang? :-(  Dan heeft het al een stuk minder
met linux te maken :-P

Paul