[linux] Re: Hoe maak je een .sql scriptje voor mysql?

Frans van Berckel fberckel op xs4all.nl
Do Dec 18 20:40:51 CET 2014

Paul,

On Thu, 2014-12-18 at 16:17 +0100, Paul Slootman wrote:

> Je hoeft toch alleen de hostnaam aan te passen, en de rest van de string
> omgemoeid te laten? Dus is het 1 string per database?

Nee het zijn geen hostname strings. Gaat om meer dan 45 website linkjes, die in de website database staan. Ik dacht wat kan er met plain .sql?

> vast wel maar zoals gezegd gebruik ik altijd perl als het wat lastiger
> wordt :)

Als ik het met een (perl) script doe, dan moet bij iedere database met
een andere user/password combi inloggen.

> Ow... je hebt geen shell toegang? :-(  Dan heeft het al een stuk minder
> met linux te maken :-P

Yes, ben zo blij met ssh access bij de hoster. Vaak met een andere
user / password combi inloggen, voor deze taak, maakt dat he niet
onnodig ingewikkeld. In phpmyadmin hoef ik dat niet, zag ik, vandaar.

cc:mysql(at)lists.nllgg.nl # krijg hem tijdens het schrijven retour :-P

En mysql root rechten verkrijgen bij een hoster, geloof je zelf in?

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel