[linux] Re: Hoe maak je een .sql scriptje voor mysql?

Frans van Berckel fberckel op xs4all.nl
Do Dec 18 20:50:57 CET 2014

Daniel,

On Thu, 2014-12-18 at 18:12 +0100, Daniel C. von Asmuth wrote:
> MySQL is goed te scripten. Probeer eens een commando als:
> mysql -B <queries >uitput
> (eventueel voeg je hieraan nog een user-naam en wachtwoord aan toe).
>
> Als de file 'queries' nu bevat
> show databases
> Dan komt in de file 'uitput'
> Database
> information_schema
> mysql
> performance_schema
> test
>
> De eerste regel van de uitvoer is de kolomnaam en mag je dus wegscripten.
> [...]

Dank je wel. Ik ga der mee aan de slag. Wat de databases zijn weet ik.
Dus misschien, voor het gemak, sla ik deze stap over. Gebruik ik use.

Kijk ik nog even naar een functie, voor van url naar url string.

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel