[linux] Re: Hoe maak je een .sql scriptje voor mysql?

Do Dec 18 18:12:28 CET 2014

Aldus schreef Frans van Berckel op Thu, Dec 18, 2014 at 03:45:15PM +0100:
> Bestaat er zoiets als lijstjes, als in een variable voor scripting?
>
> Ik zou graag in een x aantal mysql databases waarin ik een x aantal aantal
> urls heb staan, deze vervangen voor een andere url.
>
> De vraag is dus welke databases zijn er? Zoek en vervang deze url voor
> een andere. Het gaat om één mysql server, met ongeveer 45 databases en
> per database staan er om ongeveer 45 urls die vervangen moeten worden.
>
> En is deze reeks in een .sql script te verwerken om in phpmyadmin te
> kunnen starten om bovenstaande te realiseren?

> [...]

MySQL is goed te scripten. Probeer eens een commando als:
mysql -B <queries >uitput
(eventueel voeg je hieraan nog een user-naam en wachtwoord aan toe).

Als de file 'queries' nu bevat
show databases
Dan komt in de file 'uitput'
Database
information_schema
mysql
performance_schema
test

De eerste regel van de uitvoer is de kolomnaam en mag je dus wegscripten.
De namen van de databases staan eronder en die kun je gebruiken om een
volgend script mee samen te stellen.

Suc6,

Daniel

--

		People who bought this story also bought....