[linux] ontvangen sms-jes, zijn die in script te analyseren door server

Di Dec 23 21:40:41 CET 2014

Hier in Rotterdam hebben we - zoals in heel wat andere steden -
ondergrondse vuilcontainers.  Is de container vol, dan is dat
voor heel wat mensen een signaal om troep naast het stortpunt
te zetten, en een afwachtende houding aan te nemen als "een
ander die na mij komt zal de gemeente wel bellen dat deze
container vol is." Het overkomt mij regelmatig dat ik het mij
vast voorneem het volle stortpunt te melden, maar het daarna
vergeet, bv. omdat ik die zak weg wilde gooien toen ik op weg
was naar de winkel, en terug thuis er niet meer aan dacht. Ik
denk dat het gemakkelijk te doen zou moeten zijn deze meldingen
landelijk met een sms-service door te laten geven. In een
postcode-eenheid (zoals 3022XA) heb je mogelijk een stuk of 6
stortpunten, die je zou kunnen nummeren als 3022XA1 voor huis-
vuil, -2 voor papier, -3 voor glas, -4 voor huisvuil#2, enz,
Zie je dat huisvuil vol is, dan SMS je 3022X4 naar de op te
zetten SMS service. Mijn idee is dat dit goed te doen zou
moeten zijn, en dat er hier op de lijst wel een aantal mensen
zal zitten die dit graag een opdracht voor zouden willen
krijgen.  Wanneer ik hier gelijk in heb, dan wil ik vragen
aan Binnenlandse Zaken of ze dit op willen zetten, en - indien
ja - dat ik wel een bedrijf ken dat dit zou willen verzorgen.
De uitvoerbaarheid van zo'n project lijkt me wel een onderwerp
voor de lijst, een eventuele wens dit te doen kun je mij prive
mailen. Benieuwd naar jullie respons.
Julien

-W-
Julien Michielsen