[linux] draadloze router probleem

Hans Paijmans j.j.paijmans op gmail.com
Do Feb 20 08:29:22 CET 2014

Hoi,

niet strikt linux gerelateerd - hoewel, android is ook linux - maar ik
heb sinds een paar dagen het volgende probleem:

In de kelder staat een draadloze router van Ziggo. Daar hangen de hele
dag Ipads, tablets en laptops aan. En een paar andere routers, voor
werkkamer en schuur. Geen probleem.

Mijn Android telefoon wil opeens niet meer connecten. Signaal-tekentje
geeft goede verbinding aan, maar verder nada en na een tijdje connect
hij in arre moede maar aan een andere router in huis.

En nou het gekke: diezelfde telefoon wil weer wel connecten met andere
draadloze routers.

Uiteraard herstart gedaan van zowel router als telefoon. Bij
instellingen van de telefoon goed opgelet dat alles klopt (geen proxy,
wel dhcp). Password klopt (hij zeurt trouwens niet over mislukte
authenticiatie).
Geen mac-adressen ingesteld oid.

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans
Houwenberg 2A, 5985 PE Grashoek (L)          077 888 05 77