[linux] Re: Fedora 20 continued

Kees Theunissen C.J.Theunissen op differ.nl
Wo Jan 1 17:41:22 CET 2014

On Wed, 1 Jan 2014, Arno H.P. Reuser wrote:

>Gelukkig nieuwjaar!

Hoi Arno,
Ik wens jou en de rest van de lezers ook het allerbeste toe voor 2012.

>Ik heb jullie tips ter harte genomen en zelfs gekeken naar andere
>distro's. Ik zie daar evenwel tegenop, om reden dat ik al zo lang gewend
>ben aan de structuur van Fedora, en ik niet veel zin heb om helemaal
>opnieuw te beginnen.

Heb je naar "Centos" gekeken? Centos is een afgeleide van "Redhat
Enterprise Linux" (RHEL). Het is geen echte kloon van RHEL omdat er
copyrighted materiaal in RHEL zit, maar het komt wel dicht in de
buurt van een kloon.

Ik heb al jaren niet meer naar Fedora en Centos gekeken, maar ik denk
dat Centos de distributie is die het meest lijkt op Fedora.
Centos is wel duidelijk minder "bleeding edge" dan Fedora. Of je dat
een voordeel moet noemen of een nadeel hangt af van persoonlijke
voorkeur en omstandigheden.

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen, Systeem- en netwerkbeheerder,   Tel: 030-6096724
Dutch Institute For Fundamental Energy Research (DIFFER)