[linux] Re: Fedora 20 continued

Do Jan 2 13:09:59 CET 2014

Aldus schreef Kees Theunissen op Wed, Jan 01, 2014 at 05:41:22PM +0100:
> [...]

Ik gebruik vier verschillende distributies door elkaar. Zo'n probleem
is dat niet. Soms ook Windows, maar dat is al een stuk moeilijker.

> Heb je naar "Centos" gekeken? Centos is een afgeleide van "Redhat
> Enterprise Linux" (RHEL). Het is geen echte kloon van RHEL omdat er
> copyrighted materiaal in RHEL zit, maar het komt wel dicht in de
> buurt van een kloon.

Dat valt erg mee: de naam en het logo van Red Hat zijn door het
merkenrecht beschermd, maar verder lijkt CentOS als twee druppels water
op RHEL (het verschil met Fedora is een stuk groter).

> Ik heb al jaren niet meer naar Fedora en Centos gekeken, maar ik denk
> dat Centos de distributie is die het meest lijkt op Fedora.
> Centos is wel duidelijk minder "bleeding edge" dan Fedora. Of je dat
> een voordeel moet noemen of een nadeel hangt af van persoonlijke
> voorkeur en omstandigheden.

Voor de server zou ik CentOS direkt aanraden, maar voor een laptop niet
zo snel. Het voordeel is dat een versie tegenwoordig een jaar of zeven
van updates wordt voorzien en Fedora maar kort.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--
	The Internet is running in safe mode
	Error checks are enabled on all communications