[linux] Re: Fedora 20 continued

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Za Jan 4 12:35:14 CET 2014

On 2014-01-04 11:58, Alexander Volovics wrote:
> Zo langzamerhand gaat dit een beetje te ver:
(...)
> Ik gebruik Fedora al sinds de eerste 'Fedora Core' (2003) en heb
> bijzonder weinig problemen. Het is stabiel en de kinderziekten
> van een nieuwe versie worden vrij snel opgelost.

Ik heb een frontpage in redhat's buzgzilla die niet op één scherm past.
Ik heb bugs die grotendeels máánden open staan zonder voortgang.
(natuurlijk zijn er ook bugs die vlot worden opgepakt en waarbij het
prettig werken is met de developer(s))
Ik heb elke keer als er een nieuwe release van fedora is een bootlading
met Bugzapper emails die omdat men (te) weinig inhoudelijke voortgang
was nu op de ouderdom van de Fedora versie wijzen om de bug te kunnen
afsluiten.
Soms zelfs zonder dat er enige inhoudelijke reactie was in bugzilla.

Als ik zie dat elementaire zaken als goede ipv6 support (zie de bugs
over ipv6 pd) en het oplossen van simpele bugs als de grijze desktop
achtergrond (i.p.v. de zelf gekozen achtergrond), diverse overbodige
logging, maanden duren terwijl het m.i. elementaire zaken zijn, als ik
zie dat developers van sysytemd, PackageKit, NetworkManager
vreemde/idiote/niet-unix/etc keuzen maken, niet vatbaar zijn voor ratio,
en blijkbaar niemand op degelijke unix-waarden stuurt, wat moet ik dan
denken over zo'n distro?

En dit is nog maar wat ik zo uit mijn duim zuig, als ik ga zoeken is er
meer.

Udo