[linux] Re: Fedora 20 continued

Frederik Vos inktvis75 op gmail.com
Za Jan 4 12:50:37 CET 2014

De hoeveelheid bugreports zegt niet noodzakelijkerwijs iets over het
aantal echte bugs of over de stabiliteit. De kwaliteit van bugreports
is vaak erg slecht, en soms gaat het ook over hele specifieke
situaties.
Bugreports die niet beantwoord worden, voortijdig of foutief gesloten
worden komen helaas bij alle distro's voor is mijn ervaring.
Wil natuurlijk niet zeggen dat er geen problemen zijn... net nadat ik
vrolijk gepost had dat ik de afgelopen paar weken geen dingen ben
tegen komen (das natuurlijk den duvel verzoeken) kreeg ik plots een
vage melding over tracker, keine ahnung want alles wat temaken heeft
tracker is blijven werken...
Wat betreft keuzes die gemaakt worden: systemd is een zegen, zeker in
vergelijking met upstart wat qua functionaliteit veel beperkter is,
maar wennen is t wel ... of het nu meteen niet unix-alike is, das maar
de vraag, want wie definieert dat. Bovendien: soms neem je afstand van
zaken omdat het echt vooruitgang is. Networkmanager: tja ik vloek er
ook wel eens op, maar zeker in virtuele/cloud omgevingen onmisbaar aan
het worden. En zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Mijn ervaring en die van anderen is dat F20 zeker stabiel te noemen is
in dagelijks gebruik, maar niet geschikt is voor de beginnende
gebruiker, tenzij er hulp in de buurt is.
Of het mijn favoriete distro is weet ik nog niet zo, voorlopig sabayon
op 't ene systeem, fedora op de andere...

--
greetz,
 Frederik Vos