[linux] Re: Zelf een initramfs creëren

Zo Jan 19 21:00:00 CET 2014

Aldus schreef Frans van Berckel op Sun, Jan 19, 2014 at 08:21:16PM +0100:

> Ik probeer zelf een usb opstart disk te maken. Niet met een distributie,
> maar van scratch. Maak op een USB stick de partities aan. Installeer een
> bootloader en mbr. Zet de i686 rt kernel in de boot directory van root.
>
> Maak vervolgens op root de directory's & devices aan. Plaats de lib's en
> bin's, etc, etc. Bin's zijn der maar een paar. Ik gebruik namelijk
> busybox. Blijft de stick lekker klein. Controleer met ldd dependencies.
>
> Wat nodig is in een initramfs gezet, een init aangemaakt, met cpio
> ingepakt en bestand in boot zetten. Pas grub.cfg aan en klaar.

> [...]

Uit de man pages:
       The  modules.dep  as  generated by module-init-tools depmod, lists
       the  dependencies  for  every  module  in  the  directories under
       /lib/modules/version, where modules.dep is

De file modules.builtin staat in dezelfde directory en bevat een lijst
van modules. Je zou die file aankunnen maken met het commando (1 regel):
cd /lib/modules/$(uname -r); find * -name '*.ko.gz' -exec dirname \{\} \; -exec basename \{\} .gz  \; | while read DIR ; do read FIL; echo "$DIR""$FIL"; done >modules.builtin

Suc6,

Daniel von Asmuth

--

	The Internet is running in safe mode.
	Error checks enabled on all communications.