[linux] Re: Zelf een initramfs creëren

Frans van Berckel fberckel op xs4all.nl
Zo Jan 19 21:31:00 CET 2014

Hi Daniel,

On Sun, 2014-01-19 at 21:00 +0100, Daniel von Asmuth wrote:
> [...]

<snip>

<snip>

> Uit de man pages:
>        The  modules.dep  as  generated by module-init-tools depmod, lists
>        the  dependencies  for  every  module  in  the  directories under
>        /lib/modules/version, where modules.dep is

A-ha, zie nu dat dit met onderstaande moet lukken.

# depmod -ane > /lib/modules/$(uname -r)/modules.dep

> De file modules.builtin staat in dezelfde directory en bevat een lijst van modules. Je zou die file aankunnen maken met het commando (1 regel):

> # cd /lib/modules/$(uname -r); find * -name '*.ko.gz' -exec dirname \{\} \; -exec basename \{\} .gz  \; | while read DIR ; do read FIL; echo "$DIR""$FIL"; done >modules.builtin

Dank je! Hoe eenvoudig kan het leven zijn. Maak ik hiervoor even een
bash scriptje aan. Samen met depmod. Controleer ik met een if'je [[ -f
]] vooraf even of de bestanden reeds bestaan. Roep e.a. vanuit init aan.

*is weer helemaal blij*

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel