[linux] ib2013

Dick Kampman dkampman op xs4all.nl
Za Mrt 15 15:15:12 CET 2014

On Sat, 2014-03-15 at 03:19 +1100, Der wrote:

> [...]

Opeens begin ik te begrijpen wat Sander van Vugt bedoelde in het meest
recente Nederlandse Linux Magazine (jaargang 15 maart 2014). Hij
schrijft: "...SOMS EVEN NIET. Open source is goed en ik gebruik open
source wanneer ik maar kan. Het moet echter geen dogma worden (...) Zo
heb ik jarenlang stiekem naast mijn Linux-laptop (waarmee ik overal
pronkte) een tweede laptop met Windows erop gehad. Hiermee deed ik
dingen in het geniep, waarvoor ik even compatible moest zijn met de rest
van de wereld...".

Ik begin te begrijpen, dat vermoedelijk alle principiele linuxgebruikers
zo'n speciale verbinding met Microsoft onderhouden. Maar dat we er
onderling op onze mailinglist over van gedachten wisselend, maar liever
niet over praten.

Dus als mijn MP3-laserprinter het opeens niet meer wil doen onder
Debian, of als er onoplosbare problemen zijn bij het versturen van mijn
digitale belastingaangifte, wordt ik geacht stiekem even naar Windows
uit te wijken. Ik knoop het in mijn oor.

Dick Kampman