[linux] Hoe komt het dat je bij Linux meestal makkelijk van distro kunt wisselen? was: Re: Re: ib2013

jjge jjge op xs4all.nl
Zo Mrt 16 18:36:20 CET 2014

On 16.03.2014 18:22, Hans Paijmans wrote:
> Toch is het heel raar dat 99,99% van de linuxprogrammas gewoon over
> ale distros en versies heen werkt, en net dit ene niet. Pi

Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ik heb gewoon nog maar zelden
een linux programma meegemaakt, waar een overgang naar een andere distro
echt niet wou lukken. Een enkele maal zoek je je wezenloos voor je alle
libraries in orde hebt (sommige programma's hebben er best wel veel, en
joost mag weten, waarom), maar echte problemen heb ik toch maar zelden.

Ik vraag me wel eens af: waarom zou het überhaupt moeilijk moeten zijn?
Zijn we niet heel verkeerd geconditioneerd?

Je hebt een programma. Dat moet onder Linux gewoon werken. Dan heb je
wat libraries... nou, dat wil wel eens wat lastig zijn.. maar waar loopt
het, in jullie beleving, mis?

En zou het überhaupt mis MOETEN lopen? Het is eigenlijk tegen het hele
idee van Open Source, toch?

En dan nog even terug naar de Belastingdienst: wat kunnen we hun
adviseren? (het zou me niet echt verbazen als er daar wel een paar
mensen zijn die luisteren, zelfs al mogen ze officieel natuurlijk niets
zeggen)

--
joop gerritse
Mühlenstrasse 11