[linux] Re: Hoe komt het dat je bij Linux meestal makkelijk van distro kunt wisselen? was: Re: Re: ib2013

paai j.j.paijmans op gmail.com
Zo Mrt 16 18:54:33 CET 2014

Op 3/16/14 6:36 PM, jjge schreef:
> Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ik heb gewoon nog maar zelden
> een linux programma meegemaakt, waar een overgang naar een andere distro
> echt niet wou lukken. Een enkele maal zoek je je wezenloos voor je alle
> libraries in orde hebt (sommige programma's hebben er best wel veel, en
> joost mag weten, waarom), maar echte problemen heb ik toch maar zelden.
>
> Ik vraag me wel eens af: waarom zou het überhaupt moeilijk moeten zijn?
> Zijn we niet heel verkeerd geconditioneerd?
>
> Je hebt een programma. Dat moet onder Linux gewoon werken. Dan heb je
> [...]

Vraag een is natuurlijk "WIE heeft het programma geschreven..." en vraag
twee "Wie is verantwoordelijk".
  Het is natuurlijk na al die jaren wel te laat, maar "naming and
shaming" wil wel eens werken.

Dr. J.J. Paijmans
Thuis: Houwenberg 2A, 5985 PE Grashoek (L)          077 888 05 77
http://paijmans.net          GSM: +31 621 961 083
v.a. Macbook