[linux] Re: OT: Re: Re: ib2013

Fred Mobach fred op mobach.nl
Ma Mrt 17 14:19:10 CET 2014

On Monday 17 March 2014 10:46:47 Paul Slootman wrote:

> Ik neem aan dat je NAS systemen bedoelt o.i.d., ik geloof er geen
> drol van dat de firmware van de gemiddelde WDC of Seagate enz. disk
> op linux draait.

Niemand vraagt je dat te geloven, je kunt het zelf controleren, zie
bijvoorbeeld http://forum.hddguru.com/viewtopic.php?t=20324&start= .

En dan nu even hoe ik dat artikel na zo'n lange tijd nog terug kon
vinden: van een controller hier uit een gedemonteerde HDD de chip
identificatie in een zoekmachine ingevoerd en de naam van het forum
leek me al een redelijke indicatie.

Overigens kwam een POC ook al ter sprake op een congres in 2013:
http://spritesmods.com/?art=hddhack .
--
Fred Mobach
website : https://fred.mobach.nl