[linux] ib2013

dick kampman dkampman op xs4all.nl
Ma Mrt 24 14:44:43 CET 2014

On Mon, 2014-03-24 at 10:45 +0100, dick kampman wrote:
> Die multiarch-support is bij mij voorzover ik het kan overzien ook
> voorhanden. Maar het werkt op alle mogelijke manieren niet. Vandaag heb
> ik de papieren-ib-aangifte ingestuurd. Ik heb hem aangevuld met een
> bezwaarschrift. Zie bijlage.
> Dick Kampman

alsnog de bijlage:
D.Kampman, ................... Groningen
Burgerservicenr: ...............

Belastingdienst
Postbus 2545
6401 DA Heerlen

Groningen, 24 maart 2014

BEZWAARSCHRIFT

Geachte heer/mevrouw,

Ik maak bezwaar tegen de indieningsprocedure voorlopige aangifte 2013.

U heeft mij in de gelegenheid gesteld om via uw Website een programma te
downloaden voor de digitale verwerking en indiening van deze aangifte.

Ik maak gebruik van het besturingssysteem LINUX. Voor dit
besturingssysteem was op uw Website een apart programma beschikbaar, dat
ik kon downloaden via een DigiD-procedure.

Ik constateer ten aanzien van dit programma vier problemen:

(1) het programma is buitengewoon primitief van uitvoering. Dat wil
zeggen dat het moeilijk is om het programma op een adekwate manier (via
editable textfields) in te vullen.

(2) de via het programma te downloaden gegevens voor de voorlopige
aangifte, bleken niet juist te zijn. Ik kom bijvoorbeeld niet in
aanmerking voor een “algemene heffingskorting”, terwijl dat wel
gesuggereerd werd.

(3) De berekening van te betalen IB bleek niet juist te zijn.

(4) Tenslotte bleek het niet mogelijk de opgeslagen resultaten naar de
belastingdienst te versturen. De versturingsprocedure “crashte”
halverwege. Het is mij ondertussen duidelijk dat een en ander te maken
heeft met een verschil tussen 32- of 64-bits architectuur van het
onderliggende besturingssysteem. Dit verschil bestaat ook voor
Microsoftsystemen. Klaarblijkelijk is er daar in de uitvoering van de
beschikbare programma's wel aandacht aan geschonken, maar voor LINUX
niet.

(5) Ik verzoek u in de komende periode dit probleem te onderzoeken, en
er zorg voor te dragen dat uw aangifteprocedures ook voor het
besturingssysteem LINUX adekwaat voorhanden zijn.

Uw berichten tegemoet ziend,

Hoogachtend,

drs. D. Kampman