[linux] Re: ib2013

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Ma Mrt 24 15:18:09 CET 2014

op 24-03-14 14:52, dick kampman schreef:

> Ik zou toch graag zien dat de leden van de mailinglist eens nadachten
> over wat het betekent, dat het ib2013 programma van de belastingdienst
> op het ene systeem wel werkt en op het andere niet.
>
> Is daar iets logisch en systematisch over te bedenken?

Libraries en Instellingen (firewall, permissies) zijn anders gok ik
(weet ik wel zeker).

Ik meen me te herinneren dat de belastingdienst vroeger Mandriva (hele
oude versie) gebruikt heeft als basis. Dat zal hopelijk niet meer zo
zijn, maar met al die vernieuwingen (dash of nash versus bash en systemd
en....). is er genoeg reden voor gedoe.

Welke libraries er gevraagd worden en er eventueel niet zijn kan je met
ldd achterhalen, maar vraag me niet hoe dat precies werkt.

Vroeger hield ik hoogstpersoonlijk elk jaar alhier een lijst met
problemen en oplossingen bij. De laatste 3 jaar niet meer gedaan.....
http://www.nllgg.nl/belastingaangifte

Mvg,
Peter Vollebregt