[linux] Re: Linux distro's [Was: Re: ib2013]

Di Mrt 25 16:42:58 CET 2014

Aldus schreef Peter Vollebregt op Tue, Mar 25, 2014 at 02:50:48PM +0100:

> [...]
>
> Ik heb nu net Opensuse 13.1 en over een jaar is die weer uit de support.
> Maar het is altijd verrassend hoe anders mensen met Linux kunnen werken.
> Overigens kan je OpenSuse heel goed updaten naar een hogere versie via
> Zypper dup en dat bespaart me vele dagen werk. Ik heb nogal veel
> toestanden aan de praat op mijn bakjes en als ik dat allemaal weer vanaf
> de grond moet optrekken. Had nu alleen gedoe met MariaDB en een
> geupgrade versie van VMware player die niet lekker werkte ......
>
> Waar heb jij die LTS versie SuSE versie vandaan (was het nog SuSE 5 jaar

Ik heb Opensuse 11.0 en vermoedenlijk in 2010 geïnstalleerd. Het nadeel
hiervan is dat de RPM repositories niet meer toegankelijk zijn. Voor
mijn Mandriva 2009.0 geldt dat niet en al verschijnen er al jaren geen
updates meer voor, is het toch gewoon mogelijk om pakketten uit de
repository te installeren. Verder heb ik nog enkele oude versies
van Suse en een Opensuse 12.1, maar daar heb ik hetzelfde probleem mee.

Verder is er nog een CentOS 5 waar af en toe updates voor moeten worden
geïnstalleerd. Ik heb vandaag de belastingaangifte ingevuld op een
64-bits Mageia 1. Net Windows - je krijgt een vraag die met 'Ja' of
'Nee' beantwoord moet worden en alles wat je zijn twee buttons met 'Yes'
en 'No'. Verder enkele meldingen over ontbrekende fonts. Voor de
Omzetbelasting moet ik aangifte doen per kwartaal op hun site.
Windows 2000 gebruik ik incidenteel om op te programmeren. Ik heb nu een
nieuwere versie, maar 64-bits code werkt nog niet allemaal. Dan is er
nog een probleem met een propriëtaire 32-bits DLL: de fabrikant die hem
destijds vriendenlijk heeft gedoneerd reageerde niet op onze vraag om
een 64-bits versie.

> Of kan ik beter eens op een Rolling Forward distro overstappen zoals
> Arch. Je kent mijn mening over Ubuntu (niet)linux .....
>
> Peter

Met vriendenlijke groet,

Daniel von Asmuth

--
	The Internet is running in safe mode;
	error checking enabled on all communications