[linux] Re: niet compilerend systeem (32/64 bits conflict)

Julien Michielsen michkloo op xs4all.nl
Do Okt 2 12:24:24 CEST 2014

On 10/01/14 21:30, Johan Wevers wrote:
> [...]
Betreffende de kernel-versie:
uname -a
Linux michkloo 3.11.10-21-desktop #1 SMP PREEMPT Mon Jul 21 15:28:46 UTC
2014 (9a9565d) i686 athlon i386 GNU/Linux

> Kann gcc niet crosscompilen naar 64 bit op een 32 bit machine? Ik weet
> dat de officiele builds van gnupg zelfs crosspcompilen naar een windows
> executable op een Linux buildmachine.

Wordt niet gehinderd door onnodige computerkennis ( ;-( ), maar
je zou toch denken dat het systeem bij installatie van software er
zich degelijk van op de hoogte stelt wat voor motor er onder de
kap zit, en dan ook passende programmas installeert.  Wanneer
ik een 64 bits athlon in mijn machine heb, dan hoop ik toch ook
een 64-bits compiler ge-installeerd te krijgen.  En geen gez??k te
krijgen dat voor mijn compiler een 32-bits versie is geïnstalleerd.
Julien

--
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl