[linux] Re: niet compilerend systeem (32/64 bits conflict)

Do Okt 2 12:56:40 CEST 2014

Aldus schreef Julien Michielsen op Thu, Oct 02, 2014 at 12:24:24PM +0200:

> Betreffende de kernel-versie:
> uname -a
> Linux michkloo 3.11.10-21-desktop #1 SMP PREEMPT Mon Jul 21 15:28:46 UTC
> 2014 (9a9565d) i686 athlon i386 GNU/Linux

Dat lijkt me een behoorlijk recente versie.

> Wordt niet gehinderd door onnodige computerkennis ( ;-( ), maar
> je zou toch denken dat het systeem bij installatie van software er
> zich degelijk van op de hoogte stelt wat voor motor er onder de
> kap zit, en dan ook passende programmas installeert.  Wanneer
> ik een 64 bits athlon in mijn machine heb, dan hoop ik toch ook
> een 64-bits compiler ge-installeerd te krijgen.  En geen gez??k te
> krijgen dat voor mijn compiler een 32-bits versie is geïnstalleerd.

Waar staat er in de OpenSuSE Installatie handleiding dat het installatie
programma zal doen wat u hierboven beschrijft??? Wat verwacht u te
krijgen als u een 32-bit OS hebt gekocht? Als de processor 64-bits en/of
16-bits software aankan, wat moet Linux dan doen als u de computer hebt
opgedragen een 32-bits OS te installeren?

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		People who bought this story also bought....