[linux] Re: niet compilerend systeem (32/64 bits conflict)

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Do Okt 2 14:24:45 CEST 2014

Op 2 okt. 2014 13:16 schreef "Julien Michielsen" <michkloo op xs4all.nl>:

[...]
> Zoals ik hierboven schreef: "Wordt niet gehinderd door onnodige
> computerkennis ( ;-( ) "
Bij zo'n opmerking verwacht je meestal niet dat mensen proberen een eigen
kernel te compileren. ;-)
Laat staan cross compilen...

> Echter, de versie die ik installeerde is de
> x86_64 SuSE-iso.  Mag ik daar dan niet van verwachten dat er een
> 64-bits installatie mee op mijn computer wordt geplaatst? Waarom
> heeft het anders 86_64 in de naam?
> Zo maar een vraag ....

Ik ben verder niet bekend met opensuse, maar mogelijk werd er ergens
tijdens de installatie gevraagd of je een 32-  of 64-bit systeem wilde
installeren.  Of misschien stond de bios ingesteld op 32-bit.

Iig lijk je nu een 32-bit installatie te hebben. Ik denk dat een
her-installatie met een 64 bit systeem sneller gaat.

Mvg, Guus