[linux] Re: Fritz!Box interface in Duits in plaats van Engels

Daniel C. von Asmuth asmuth op bakunin.xs4all.nl
Di Okt 14 17:26:31 CEST 2014

Thus quoth Richard on Sat, Oct 11, 2014 at 12:07:58PM +0200:
> Mijn Fritz!Box gebruikt de Duitse taal interface in plaats van de ingestelde
> Engelse taal interface.  Ervaart iemand anders dit ook?
>
> Op mijn Fritz!Box (FB) stel ik Engels als taal in.  De interface is dan ook
> Engels ( default is dat trouwens ook al het gevel ).  Nu log ik uit ( uit mijn
> desktop sessie), log opnieuw in en navigeer naar mijn FB.  De taal is nu
> overgeschakeld naar Duits!
>
> De taal setting is nog steeds Engels.  Ik kan nu door de taal op Duits te
> zetten en daarna weer op Engels de interface weer in het engels krijgen.  Na
> uitloggen begint het verhaal weer van vooraf aan.
>
> Ervaart iemand anders dit ook?
>
> Dit is met een FB 7490, op de meest recent SW versie.
>
> --
> Richard

Dear Richard,

I have tried to test if your problem would reproduce on my german-made
Fritz!Box 7360. The [System -> Region und Sprache] menu entry has a tab
page [Sprache] where I was able to select the Englisch language from the
list and click on the [Übernehmen] button with my mouse, which
encouraged the modem to reboot itself, whereafter the web user interface
addressed me in English. After updating to the latest version of
Fritz!OS is rebooted and still talked English. I was able to restore the
language setting back to the factory default of German, which prompted a
third reboot and the web interface is in German again.

De conclusie is dat mijn apparaat anders functioneert dan het uwe.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		People who bought this story also bought....