[linux] Re: Fritz!Box interface in Duits in plaats van Engels

Wo Okt 15 21:22:04 CEST 2014

Aldus schreef Richard op Wed, Oct 15, 2014 at 08:36:08PM +0200:

> vervang desktop door bijvoorbeeld KDE, Gnome, LXDE en dergelijke.  De grafische
> werkomgeving die wordt opgestart nadat je bent ingelogd.
>
> Met andere woorden loguit van bijv KDE.  Maar ik zou ook kunnen schrijven,
> reboot de computer.
>
> Ik hoop, dat mijn uitleg een beetje duidelijk is ...

U bedoelt de Window Manager (X11 jargon; Windowzers gebruiken gebruiken
de verwarrende term 'shell' of 'explorer' en bij Appelaars heet het
de 'Finder'. Computer makers gebruiken de term 'desktop' of
'bureaucomputer' wel voor een apparaat dat klein en licht is om het op
een tafel te kunnen zetten in tegenstelling tot een 'tower' model of
een schootcomputer.

De Fritz!Box heeft deze niet: u kunt alleen inloggen met telnet of op
met uw bruiser (die op uw desktop of tablet PC draait) op de web server
in de modem.

Zoals ik al zei heb ik geconstateerd dat na verandering van de
taalinstelling de modem werd gereboot en dat je daarna opnieuw op
het apparaat moest inloggen. De browser op mijn laptop liep gedurende
de tests door. De laptop wordt regelmatig gereboot (maar dat heeft
weinig met de Fritz!Box te maken).

Suc6,

Daniel

--

P.S. De taalinstellingen van deze user lopen ook wel eens door elkaar.