[linux] Re: Fritz!Box interface in Duits in plaats van Engels

Richard ml op radoeka.nl
Wo Okt 15 23:26:51 CEST 2014

Daniel,

Op woensdag 15 oktober 2014 22:23:12 schreef Daniel C. von Asmuth:
> Bij mij wordt na het veranderen van de taalkeuze de Fritz!Box gereboot.

Bij mij ook.

> De browser neemt na enkele minuten contact op met (de/het) modem en dan
> verschijnt het login scherm in de nieuwe taal, waarop je kunt inloggen
> en een nieuwe sessie starten op de 'server'.

Bij mij ook.

> Niets te maken met de inlog sessie op de client computer waarop de
> browser draait.

Dat zou je denken, maar neem hier alsjeblieft een stapje terug.  Het heeft er
namelijk wel mee te maken.  Dat verwacht je wellicht niet, maar toch is het
zo.  Pas na het uitloggen van de desktop en opnieuw inloggen in de desktop (WM
zo je wilt) op de client computer, en opnieuw contact leggen met de Fritzbox
met een browser wordt bij mij op de 1 of andere slinkse manier de GUI taal
ongewenst aangepast naar Duits.

Dit kan te maken hebben met bijvoorbeeld de 'locale' settings van de computer
dan wel de desktop (WM).  Deze worden geerfd door applicaties, onder meer
browsers welke die informatie kunnen presenteren aan webservers.

Mogelijkerwijs zit daar een probleempje.  Is je 'locale' de_DE of en_EN dan
merk je het waarschijnlijk niet, is het wat anders, dan zou het weleens impact
kunnen hebben.  Wie het weet mag het zeggen.

--
Richard