[linux] Re: resolutie 4:3 na new hardware upgrade

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Wo Sep 3 08:32:41 CEST 2014

On Mon 01 Sep 2014, Paul Slootman wrote:

> Met 'xrandr --output LVDS1 --mode 1366x768' wordt dit gefixt; bekijk de
> output van 'xandr' zonder opties wat de mogelijkheden zijn.
> Die regel wel in je .xession ofzo zetten. Ik zal nog eens kijken wat een
> betere oplossing zou kunnen zijn.

Met arandr heb je een grafisch tooltje om xrandr aan te sturen, die kan
ook de layout die je daarmee definieert opslaan als een shell script met
xrandr commando's (dus bv. 2e scherm links van laptop scherm enzo).

Paul